Algemene voorwaarden van het morgan getrouwheidsprogramma

ALGEMENE VOORWAARDEN VAN HET LOYALITEITSPROGRAMMA "MORGAN DE VOUS"

VERSIE DATUM 30/07/2024

In België wordt het loyaliteitsprogramma bekend als “Morgan de vous” (hierna het “Programma” ) tot op heden aangeboden door de vennootschap CAFAN, een vereenvoudigde naamloze vennootschap met een kapitaal van € 1.000.000 waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te ZAC de la Moinerie, 10 impasse du grand jardin, ingeschreven in het handels- en vennootschapsregister van Saint Malo onder nummer 493 983 431 (hierna de “Vennootschap”).

Het stelt haar Leden (zoals hieronder gedefinieerd) in staat om, afhankelijk van hun aankopen en tijdens bepaalde interacties met het merk Morgan, met name op mobiele applicaties en/of sociale netwerken, voordelen te verkrijgen en/of punten te verzamelen die “Coeurs” worden genoemd, met de bedoeling deze om te zetten in beloningen.

Tot op heden wordt dit Programma ook aangeboden door distributiebedrijven in hun respectievelijke distributiegebieden (Frankrijk, België (alleen in fysieke verkooppunten), Spanje, Portugal, Zwitserland, Luxemburg, Andorra) afhankelijk van de geldende lokale regelgeving.

België en de voornoemde grondgebieden worden de "Deelnemende Grondgebied(en)" genoemd).

Het programma kan worden aangepast aan de regelgeving die in elk van de deelnemende gebieden van kracht is. Raadpleeg daarom de toepassingsvoorwaarden van het Programma in elk Deelnemend Gebied waarin u zich bevindt, in het bijzonder de voorwaarden voor deelname aan het Programma.

De volgende bepalingen zijn van toepassing op elk gebruik van het Programma vanuit België.

Bovendien is dit Programma alleen van toepassing indien toegestaan door de wetgeving van het land van verblijf van het Lid. Anders is de toegang tot het Programma nietig.

Het Programma wordt niet geassocieerd met, beheerd door, gesponsord door of onderschreven door deze sociale netwerken.

Het Lid erkent kennis te hebben genomen van deze algemene gebruiksvoorwaarden van het Programma en aanvaardt ze uitdrukkelijk.

Het Lid erkent eveneens dat de algemene gebruiksvoorwaarden van het Programma op elk moment kunnen worden gewijzigd. Daarom verbindt het Lid zich ertoe om regelmatig de algemene gebruiksvoorwaarden van het Programma op de Site of in het Verkooppunt (zoals hieronder gedefinieerd) te lezen.

 
1. DEFINITIES

Koop: transactie die wordt uitgevoerd in een vestiging, met uitzondering van diensten (bijv. aanpassingen), en die aanleiding geeft tot facturering en betaling op een andere wijze dan met cadeaubonnen;

Actie: (i) elke aankoop en/of (ii) elke interactie in het bijzonder op sociale netwerken met het merk Morgan, die recht geeft op de toekenning van Voordeel(en) of Beloning(en).

Voordeel: elk voordeel met betrekking tot het Programma, met uitzondering van elke omzetting van een Coeur naar een Beloning(en);

Hart(en): punt(en) gegenereerd door een Lid als resultaat van een Actie uitgevoerd door het Lid, waarvan de accumulatie recht geeft op toekenning van Beloning(en);

Klantaccount: Morgan-klantaccount die door elk Lid in een Deelnemend Gebied wordt aangemaakt in overeenstemming met de lidmaatschapsvoorwaarden die in dat gebied zijn gespecificeerd en waarin al haar persoonlijke gegevens zijn gegroepeerd (waaronder met name gegevens over bestellingen, transacties, loyaliteit...). Voor het aanmaken van een Klantaccount vanuit het Grondgebied zijn de algemene gebruiksvoorwaarden van het Klantaccount hier toegankelijk

Klantenzone: het individuele gedeelte van het Lid dat toegankelijk is vanaf een van de Sites via haar vertrouwelijke login en wachtwoord geregistreerd voor die Site;

Vestiging(en): de Verkooppunten in de Deelnemende Gebieden en de Sites.

Lid (leden): natuurlijke persoon (personen) die gebruik maken van het Programma, die lid is (zijn) geworden van het Programma in een Deelnemend Gebied in overeenstemming met de lidmaatschapsvoorwaarden die in dat gebied zijn gespecificeerd.  

Externe partner: externe bedrijfspartner van de Vennootschap, waarmee het Lid, dankzij haar status als Lid, kan profiteren van bepaalde exclusieve aanbiedingen in het kader van de haar toegekende Prestaties en/of Beloningen. De lijst met externe Partners is zichtbaar op de Site.

Verkooppunt(en): verwijst naar fysieke verkooppunten met het merk MORGAN die uitsluitend producten van het merk MORGAN verkopen; MORGAN-corners in warenhuizen, waarvan de lijst hier is gespecificeerd, evenals outlets die MORGAN-producten aanbieden, waarvan de lijst hier, met dien verstande dat het binnen outlets mogelijk zal zijn om punten te sparen en loyaliteitsvouchers te gebruiken, maar niet om gebruik te maken van de andere aanbiedingen van het Programma.

Beloning: eender welke omzetting van Coeurs hierin gespecificeerd;

Aanpassing: creditering van Coeurs na een claim door het Lid;

Sites:  www.morgandetoi.ch, www.morgandetoi.fr, www.morgandetoi.es en www.morgandetoi.be.

Gebied: België

2. UITVOERING VAN HET PROGRAMMA EN EXTERNE PARTNERS

De lijst met Vestigingen wordt op elke Site vermeld, net als de derde Partners.

Deze lijst kan te allen tijde worden gewijzigd en bijgewerkt op elke Site, wat het Lid uitdrukkelijk erkent en aanvaardt.

Het Lid verbindt zich ertoe regelmatig de informatie op elke Site te lezen om te weten voor welke Vestigingen en Externe Partners het Programma geldt.

Elke aankoop of interactie gedaan op een website of verkooppunt dat niet of niet langer deel uitmaakt van het Programma geeft het Lid geen recht op het verwerven van Coeurs, zodra het Lid zich terugtrekt uit het Programma en zonder de Leden van het Programma hiervan vooraf op de hoogte te stellen, hetgeen het Lid uitdrukkelijk erkent en aanvaardt.

Op dezelfde manier zal elke actie die door het Lid wordt uitgevoerd in een verkooppunt, op de website en/of sociale netwerken die nieuw in het Programma zijn opgenomen, aanleiding geven tot het verkrijgen van Coeur(s) zodra het Lid toetreedt tot het Programma, zonder dat het Lid hiervan vooraf op de hoogte hoeft te worden gesteld.

3. TOEGANG TOT HET PROGRAMMA

Elke natuurlijke persoon die volgens de wetgeving van het land van het Lid handelingsbekwaam is, kan Lid worden. Personen die minderjarig zijn in de zin van de wet van het land van het Lid kunnen ook gebruik maken van het Programma op voorwaarde dat zij toestemming hebben gekregen van hun ouders, voogden of wettelijke vertegenwoordigers, en door toegang te krijgen tot het Programma garanderen zij dat zij in het bezit zijn van dergelijke toestemming en ontslaan zij de Vennootschap van elke aansprakelijkheid in dit verband.

Voor lidmaatschap binnen het Grondgebied:

  • Toegang tot het Programma is gratis;
  • Het Lid kan hiertoe toegang krijgen door een Klantaccount aan te maken bij een Verkooppunt in het Grondgebied of op de Site van het genoemde Grondgebied, in overeenstemming met de procedures voor het aanmaken en meer in het algemeen het gebruik van de genoemde account, vermeld in de algemene gebruiksvoorwaarden van de Klantaccount. Het Lid verbindt zich er daarom toe de bepalingen van deze algemene gebruiksvoorwaarden na te leven.
  • Hierbij wordt gespecificeerd dat het aanmaken van een Klantaccount - onafhankelijk van enige Aankoop - in overeenstemming met de voorwaarden zoals uiteengezet in de algemene gebruiksvoorwaarden van het Klantaccount, het mogelijk maakt om, met toestemming, in te schrijven op het Programma en te profiteren van de status van Lid. Het is mogelijk om de toestemming om deel te nemen aan het Programma in te trekken door dit aan te geven bij een Verkooppunt in het Gebied of op de Site via de Klantenpagina door het daarvoor bestemde vakje aan te vinken.

Zodra ze lid zijn, kunnen Leden onmiddellijk profiteren van de functionaliteiten van het Programma en kunnen ze, vanuit hun Klantenzone of bij een Verkooppunt, in het bijzonder:

 de voordelen zien;

 hun saldo Coeurs bekijken;

 erkend worden in vestigingen;

 zich abonneren op nieuwsbrieven en mededelingen in verband met het Programma en hun keuze op elk moment wijzigen; om hun voorkeuren met betrekking tot de methoden voor het ontvangen van deze mededelingen formeel vast te leggen. Als Leden op een andere manier dan via hun Klantaccount of e-mailadres geïnformeerd willen worden over hun Voordelen, kunnen ze hun mobiele telefoonnummer invoeren in hun Klantaccount;

 toegang krijgen tot gepersonaliseerde aanbiedingen en diensten;

 hun contactgegevens bijwerken;

 zich op elk moment afmelden voor het Programma.

De Leden verbinden zich ertoe volledige, nauwkeurige en actuele informatie te verstrekken zodat ze ten volle kunnen genieten van de Beloningen en/of Voordelen die verbonden zijn aan hun toegang tot het Programma.

Het Lid ontheft de Vennootschap van alle aansprakelijkheid in geval van niet-toekenning van Voordelen en/of Beloningen die inherent zijn aan de communicatie van onjuiste en/of verouderde informatie.

4. VOORDELEN

Toegang tot het Programma geeft u recht op Voordelen die kunnen bestaan uit:

 persoonlijke kortingen;

 toegang tot privéverkoop,

 de omruil- of retourgarantie zonder ticket,

 verjaardagsgeschenken,

Details van de Voordelen (met inbegrip van alle voorwaarden om in aanmerking te komen en gebruiksvoorwaarden) die van toepassing zijn in het Gebied zijn beschikbaar op de Site of in de Verkooppunten die zich in het Gebied bevinden en/of zullen gespecificeerd worden in de e-mail die verstuurd wordt met het Voordeel en/of in de Klantaccount van het Lid.

De Deelnemer erkent dat de soorten Prestaties die worden toegekend in het kader van het Programma te allen tijde kunnen worden gewijzigd door de Vennootschap.

De toegang tot bepaalde Voordelen kan afhankelijk zijn van de persoonlijke gegevens die door het Lid worden verstrekt.

Om het Lid te laten profiteren van een gepersonaliseerde ervaring en de Voordelen, heeft het Lid de mogelijkheid om naast de verplichte informatie aanvullende informatie over zichzelf te verstrekken, zoals:

 Mobiel telefoonnummer;

 E-mailadres;

 Postadres;

 Geboortedatum.

Bovendien is het belangrijk te preciseren dat informatie met betrekking tot het Programma, in het bijzonder informatie over de Voordelen waarvan het Lid kan genieten, naar het Lid wordt gestuurd in de vorm van communicatie (sms, e-mail, enz.), op voorwaarde dat het Lid haar toestemming heeft gegeven om dergelijke communicatie te ontvangen.

Door communicatie met betrekking tot het merk Morgan te weigeren, erkent en aanvaardt de Titularis dat zij niet (meer) geïnformeerd zal worden over aanbiedingen met betrekking tot het Programma en erkent zij dat zij informatie moet inwinnen bij een van de Verkooppunten of via haar Klantenzone.

In een dergelijk geval erkent en stemt de Titularis ermee in om de Vennootschap schadeloos te stellen in het geval dat zij niet in staat is om haar rechten op de voordelen te doen gelden.

De Voordelen mogen geen aanleiding geven tot een geldelijke tegenprestatie, met inbegrip van de teruggave van wisselgeld.

4: PUNTEN "COEURS": verwerving, geldigheid en omzetting in beloningen

4.1 Verkrijgen van Coeur(s)

Opdat een Actie recht zou geven op een tegoed van Coeur(s), volgens het voorziene mechanisme van verwerving, moet het Lid zich eerst geldig als Lid geïdentificeerd hebben:

  • Bij het Verkooppunt: doorgeven van persoonlijke informatie gekoppeld aan de Klantaccount (achternaam/voornaam en alle informatie die nodig is voor volledige identificatie, zoals postcode, e-mailadres, telefoonnummer, enz.) bij de kassa
  • Op de Site: voorafgaand aanmelden op uw Klantenzone.

Coeurs zijn strikt persoonlijk en niet overdraagbaar. Bepaalde beperkingen (data, periodes, etc.) kunnen van toepassing zijn in overeenstemming met de voorwaarden die zijn vermeld bij de Verkooppunten in elk Deelnemend Gebied en op elk van de Sites. 

Een Lid dat zich heeft aangesloten bij het Programma in een van de Deelnemende Gebieden kan Coeurs verzamelen in al deze Gebieden om Beloningen te verkrijgen in overeenstemming met de voorwaarden en bepalingen zoals hieronder uiteengezet in 4.3 (Omzetting), onder voorbehoud van naleving van de voorwaarden en bepalingen van toepassing van het Programma in elk van de genoemde Gebieden. 

Voor alle aankopen die recht geven op Coeurs:

  • deze kunnen worden gecombineerd zodra de betaling is verricht;
  • voor een aankoop bij een Verkooppunt worden Coeurs berekend en opgeteld zodra de producten zijn betaald bij de kassa;
  • voor een Aankoop op een van de Sites zijn er termijnen voor de toekenning van Coeurs: er is dus een periode van maximaal 6 dagen nodig tussen de Aankopen en (i) de toekenning van Coeurs en/of (ii) de eventuele uitgifte van de loyaltyvoucher.
  • Bij het doen van een Aankoop: het deel van de prijs dat betaald is met een Loyaliteitsvoucher of MORGAN-cadeaukaart kan niet gebruikt worden om Coeurs te verzamelen;
  • In geval van teruggave van een product: de Coeurs die zijn verzameld tijdens de Aankoop van het genoemde product zullen worden afgetrokken van het aantal Coeurs dat het Lid heeft voor de waarde die overeenkomt met het genoemde product, en dientengevolge:
    • indien de Coeurs die tijdens de bovenvermelde Aankoop werden verzameld aanleiding hadden gegeven tot een hogere Status (zie onderstaande details - die het Lid recht geven op meer Voordelen), dan zou het Lid terugkeren naar haar Status van vóór de bovenvermelde Aankoop;
    • als de aftrek van Coeurs het saldo van de loyaltyaccount van het Lid negatief maakt, zal het automatisch op nul gezet worden;
    • indien de Aankoop geheel of gedeeltelijk in de vorm van Loyaliteitsvouchers betaald werd, zal het bedrag van de Loyaliteitsvoucher dat op het geretourneerde product toegepast werd, de volgende dag op de rekening van het Lid teruggestort worden en ter beschikking van het Lid staan.

Het Lid erkent dat Coeurs geen betaalmiddel zijn en geen geldwaarde hebben; er wordt geen geld gegeven voor verloren en/of ongebruikte Punten.

4.2 Geldigheid van Coeurs

De verzamelde Coeurs zijn twaalf (12) maanden (365 opeenvolgende dagen) geldig vanaf de datum van de laatste Actie die door het Lid is uitgevoerd. Het is daarom vanzelfsprekend dat elke nieuwe Actie door het Lid voor het verstrijken van de geldigheidsduur van twaalf (12) maanden van de Coeurs aanleiding zal geven tot een nieuwe geldigheidsduur van alle verzamelde Coeurs en voor een nieuwe geldigheidsduur van 12 maanden (365 opeenvolgende dagen).

Indien gedurende een periode van 365 opeenvolgende en volledige dagen geen Actie wordt uitgevoerd door het Lid, zullen alle Coeurs van het Lid verloren gaan en verwijderd worden, zonder dat het Lid hiervan vooraf op de hoogte wordt gesteld en zonder dat de Vennootschap hiervoor aansprakelijk kan worden gesteld; hetgeen het Lid uitdrukkelijk erkent en aanvaardt door gebruik te maken van het Programma.

4.3 Omzetting van Coeurs

De Acties van het Lid kunnen zowel een verandering in "Status" en/of Beloningen genereren, volgens de voorwaarden, voor het Gebied, gespecificeerd hier of op het Verkooppunt.

Statussen:

Het programma geeft Leden toegang tot verschillende statussen, afhankelijk van hun acties. De overgang naar een hogere status geeft recht op meer Voordelen.

Deze statussen zijn oplopend of aflopend, afhankelijk van de Acties die de afgelopen 12 opeenvolgende maanden zijn uitgevoerd, en worden dagelijks bijgewerkt..

Beloningen:

Beloningen bestaan voornamelijk uit loyaliteitsvouchers die geldig zijn vanaf de dag nadat ze zijn uitgegeven.

Ze zijn drie (3) maanden geldig vanaf de datum van afgifte en kunnen worden gebruikt:

  1. Alleen in het Deelnemend Gebied waar het is uitgegeven, in overeenstemming met de gebruiksvoorwaarden van het genoemde gebied*;

*Dientengevolge, als het Lid een Aankoop doet in een verkooppunt in een ander Deelnemend Gebied dan het Gebied, onder de voorwaarden die haar toestaan om Coeurs te verzamelen in dit Gebied, en die aanleiding geven tot de uitgifte van een Loyaliteitsvoucher, zal deze voucher alleen geldig zijn in het genoemde Deelnemende Gebied.

  1. Tijdens elke promotieactie en cumulatief met andere geldige Loyaliteitsvouchers, cadeaubonnen of betaalmiddelen.

Loyaliteitsvouchers kunnen niet worden gebruikt om cadeaubonnen te kopen of om diensten te betalen (leveringen, zomen, aanpassingen).

Er kunnen andere soorten beloningen worden aangeboden aan Leden. In dat geval worden de voorwaarden vermeld op de Site en/of in de Klantenzone van het Lid en/of per e-mail, sms of post.

Als producten worden teruggebracht naar een vestiging die niet aan het programma deelneemt, wordt het bedrag van de Loyaliteitsvoucher niet aan het Lid terugbetaald en wordt er geen overeenkomstig Coeur aan het Lid gecrediteerd.

De Beloningen mogen geen aanleiding geven tot een geldelijke tegenprestatie, met inbegrip van de teruggave van wisselgeld.

4.4 Het saldo controleren en een claim indienen

Leden kunnen het saldo van hun Coeurs op elk moment controleren door in te loggen in hun Klantenzone of in een van de Vestigingen.

Als het Lid vaststelt dat Coeurs niet correct gecrediteerd zijn binnen maximaal zeven (7) kalenderdagen na een Actie, kan zij verzoeken om het saldo aan te passen binnen zes (6) maanden na deze Actie (in het geval van een aankoop zal de controle uitgevoerd worden op basis van de factuur of het ontvangstbewijs, dat als authentiek beschouwd zal worden).

5. VERLIES, DIEFSTAL EN FRAUDULEUS GEBRUIK

In geval van een klacht of in geval van verlies of diefstal van de klantenkaart, evenals in geval van hacking van het klantenaccount, moet het Lid de Vennootschap zo snel mogelijk informeren.

Deze informatie wordt verstrekt:

• via het contactformulier op de Site onder de kop "hulp nodig" om het incident te melden

• of door een van de Verkooppunten in de deelnemende gebieden te bezoeken om het incident te melden.

Er wordt een nieuw nummer toegewezen aan het Lid en haar Coeurs worden er automatisch aan gekoppeld.

De Vennootschap is vrijgesteld van elke aansprakelijkheid met betrekking tot deze incidenten, inclusief als gevolg van frauduleus gebruik van de Voordelen verbonden aan toegang tot het Programma door een derde partij.

6. AFMELDEN VOOR HET PROGRAMMA

6.1. Op initiatief van het Lid

Leden kunnen zich op elk gewenst moment afmelden voor het Programma via hun Klantzone of bij elke Vestiging.

6.2. Op initiatief van de Vennootschap

Elke inbreuk op deze bepalingen, de algemene voorwaarden voor het gebruik van de klantaccount, de MORGAN-informatieberichten, de algemene verkoopvoorwaarden die van toepassing zijn op de Website of in een Vestiging, het handvest inzake de vertrouwelijkheid van persoonsgegevens of het beleid inzake cookies en andere tracers, of de algemene voorwaarden voor het gebruik van het Programma, elke vervalsing van de meegedeelde informatie of andere fraude, evenals elk nadelig of laakbaar gedrag (in het bijzonder onbehoorlijk, kwaadwillig of beledigend gedrag ten opzichte van het personeel van de Verkooppunten, enz.) kan resulteren in (i) de afsluiting van de Klantaccount, met als gevolg de schrapping van de Klantzone van de Titularis, en/of (ii) de onmiddellijke annulering van de voordelen van het Programma, zonder voorafgaande kennisgeving of compensatie (alle voordelen van het Programma kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden geannuleerd). 

Een dergelijke beëindiging doet geen afbreuk aan enig recht op schadevergoeding tegen de verantwoordelijke Kaarthouder.

6.3. Gevolgen van het afmelden uit het Programma

Beëindiging van de toegang tot het Programma betekent in alle gevallen volledige terugtrekking uit het Programma en het definitieve einde van elke relatie tussen de Vennootschap en het Lid. Uitschrijving uit het Programma op initiatief van het Lid leidt echter niet tot het sluiten van de Klantaccount van het Lid of het verwijderen van de verzamelde Coeurs, die geldig blijven gedurende hun geldigheidsperiode.

9. AANSPRAKELIJKHEID VAN DE VENNOOTSCHAP

Toegang tot het Programma impliceert kennis en acceptatie van de kenmerken en beperkingen van het internet, in het bijzonder met betrekking tot: technische prestaties; responstijden voor het raadplegen, opvragen of overdragen van informatie; risico's van onderbreking; en meer in het algemeen, de risico's die inherent zijn aan elke verbinding en overdracht op het internet, het gebrek aan bescherming van bepaalde gegevens tegen mogelijke verduistering en de risico's van besmetting door virussen die op het netwerk circuleren.

Er wordt gespecificeerd dat de Vennootschap niet aansprakelijk kan worden gesteld voor enige directe of indirecte schade die het gevolg is van een onderbreking of storing van welke aard dan ook, of voor enige directe of indirecte schade die op welke manier dan ook het gevolg is van een verbinding met de websites, inclusief de Site die deelneemt aan het Programma en/of de loyaliteitsaccount.

Het is de verantwoordelijkheid van alle Leden om alle passende maatregelen te nemen om hun eigen gegevens en/of software op hun computerapparatuur te beschermen tegen aanvallen van buitenaf. Toegang tot het Programma en het maken van verbinding met de internetsites, inclusief de Site die deelneemt aan het Programma, is uitsluitend de verantwoordelijkheid van het Lid. De Vennootschap behoudt zich het recht voor om juridische stappen te ondernemen tegen iedereen die fraude heeft gepleegd of een poging daartoe heeft gedaan. De Vennootschap is echter op geen enkele wijze aansprakelijk jegens Leden voor eventuele fraude.

Bovendien kan de Vennootschap niet aansprakelijk worden gesteld voor storingen van het Programma die verband houden met storingen op de sociale netwerken waarop het Programma bepaalde functies gebruikt, zoals Facebook, en waarover de Vennootschap geen controle heeft. In feite zijn sociale netwerken zoals Facebook als enige verantwoordelijk voor elke storing van hun tool, hun internetpagina en/of hun functionaliteiten zoals F-connection, de functies voor delen en liken, enzovoort.

De Vennootschap kan ook niet aansprakelijk worden gesteld als het Programma wordt gewijzigd en/of ingetrokken.

In het geval dat het Programma wordt stopgezet, zal de Vennootschap de Leden hiervan per e-mail op de hoogte stellen, met inachtneming van een opzegtermijn van (twee) maanden. Na het verstrijken van voornoemde periode vanaf de verzenddatum van de e-mail waarin de annulering van het Programma wordt meegedeeld, zullen de niet ingewisselde Punten en/of ongebruikte Beloningen worden geannuleerd, zonder dat het Lid enige aanspraak kan maken op of schadevergoeding en/of schadeloosstelling kan eisen in dit verband.

8. PRIVACYBELEID PERSOONSGEGEVENS

Het Privacybeleid m.b.t. persoonsgegevens is hier beschikbaar en het Cookiebeleid is hier beschikbaar.

7. PERSOONSGEGEVENS

7.1: Verwerkingsverantwoordelijke

Uw persoonsgegevens worden verzameld en verwerkt door de Vennootschap, die verantwoordelijk is voor de verwerking ervan om het Programma in het Gebied uit te voeren.

 

7.2: Verzamelde persoonsgegevens en betrokkenen

De Vennootschap kan, voorafgaand aan of tijdens de uitvoering van het Programma, informatie rechtstreeks van het Lid verzamelen (inclusief via de informatie die door het Lid wordt verstrekt bij het aanmaken en beheren van haar Klantenzone), zoals:

·  identificatie- en contactgegevens (bijv. achternaam, voornaam, telefoonnummer, e-mailadres, loyaliteitsnummer, enz;)

·  informatie over de opvolging van de commerciële relatie met het Merk, zoals aankopen bij het Merk, omruilen of terugsturen van producten, alsook over andere Acties uitgevoerd door het Lid, om de Vennootschap toe te laten deze Acties te registreren en het Lid de beloningen toe te kennen voorzien in het Programma;

·  informatie over de uitvoering van het Programma, zoals informatie over de toekenning of het gebruik van Voordelen en/of Beloningen en klachten.

Elk formulier of elke dienst die wordt gebruikt als onderdeel van het Programma beperkt het verzamelen van persoonsgegevens van Leden tot wat strikt noodzakelijk is en geeft duidelijk het volgende aan:

·  het doel waarvoor de gegevens worden verzameld;

·  of deze gegevens verplicht of optioneel zijn voor het beheer van het Programma. Het nalaten te antwoorden kan (i) het lidmaatschap van het Programma in de weg staan (ii) de toekenning van Voordelen en/of (iii) de bijschrijving van Loyaliteitspunten op de loyaliteitsaccount van het Lid verhinderen;

·  wie er toegang toe heeft (voornamelijk de Vennootschap, maar ook, tenzij anders aangegeven in de gegevensinvoerformulieren, wanneer overdracht aan een derde strikt noodzakelijk is voor de uitvoering van het Programma of het beheer van uw Klantenzone). 

7.3: Doeleinden en rechtsgrondslag voor de verwerking van uw persoonsgegevens

De persoonsgegevens van het Lid worden voor de volgende doeleinden verzameld:

a) voor verwerkingsactiviteiten waarvan de rechtsgrondslag de toestemming van het Lid is:

·  de toegang van het Lid tot het Programma, het aanmaken van een bijbehorende loyaliteitsaccount binnen de klantenzone van het Lid, voor het beheer en de werking van het Programma, en voor het toekennen van de hierin voorziene Voordelen en/of Beloningen. 

b) voor verwerking waarvan de wettelijke basis gebaseerd is op de rechtmatige belangen van het Merk (behalve in specifieke gevallen waarin de regelgeving de Vennootschap verplicht uw toestemming te verkrijgen):

·  klantenwerving, enquêtes, producttests en promoties, evenals de verzending van nieuwsbrieven over het Programma aan Leden (met uitzondering van communicatie die gekoppeld is aan externe Partners), of de verzending van informatieve berichten die uitsluitend betrekking hebben op de status van uw Programma (herinneringen aan uw Loyaliteitspunten, uw Voordelen, etc.);

·  commerciële statistieken;

·  de organisatie van wedstrijden, loterijen of andere promotionele activiteiten (met uitzondering van online gokken dat moet worden goedgekeurd door de Franse Autorité de Régulation des Jeux en Ligne). 

c) Het specifieke geval van direct marketing:

·  Voor Leden die zich via hun klantenzone hebben ingeschreven om Nieuwsbrieven over het Programma en/of het Merk te ontvangen, zal de Vennootschap uw persoonsgegevens verwerken om uw inschrijving te beheren, met inbegrip van het verzenden van gerichte informatie over producten of diensten van het Merk via verschillende middelen (zoals e-mail of SMS). 

·  Communicatie gekoppeld aan externe Partners is gebaseerd op toestemming van Leden via een "partner opt-in". Bij gebrek aan dergelijke toestemming kunnen de Leden in elk geval op elk ogenblik hun Prestaties en/of Beloningen die zij kunnen opeisen bij externe Partners bekijken door toegang te krijgen tot hun klantenzone, hetzij online, hetzij in een van de winkels van het Merk. 

·  De Vennootschap vestigt de aandacht van de Leden op het feit dat deze gegevensverwerking bestaat uit het analyseren van de profielen van de Leden om hun voorkeuren te bepalen en de meest geschikte producten of diensten om hen gepersonaliseerde berichten te sturen die hen waarschijnlijk zullen interesseren. 

·  Leden hebben het recht om hun toestemming voor de verwerking van hun persoonsgegevens op elk gewenst moment in te trekken en bezwaar te maken tegen direct marketing. In dit geval kunnen de Vennootschap en zijn Partners geen nieuwsbrieven en promotionele aanbiedingen meer sturen naar het Lid. Leden kunnen zich te allen tijde op verschillende manieren afmelden voor nieuwsbrieven en promotionele aanbiedingen, zoals wordt uitgelegd in het gedeelte "Uw rechten" hieronder. 

7.4: Gezamenlijke aansprakelijkheidsovereenkomst

Met het oog op de boekhoudkundige verwerking van Loyalty Points heeft de vennootschap een overeenkomst tot gezamenlijke aansprakelijkheid gesloten met de organiserende vennootschappen, waarvan de grote lijnen HIER beschikbaar zijn.

7.5: Bewaartermijn

De Vennootschap bewaart de persoonsgegevens van het Lid gedurende de volgende perioden:

·  Alle persoonsgegevens die van Leden worden verzameld, worden bewaard voor de volledige duur van de commerciële relatie en voor een periode die strikt noodzakelijk is voor elk van de nagestreefde doeleinden. De Vennootschap kan alle verduidelijkingen geven die in dit verband nodig zijn;

·  persoonsgegevens die nodig zijn om te voldoen aan wettelijke en reglementaire verplichtingen, in het bijzonder om te voldoen aan verjarings- of archiveringsperioden, worden gedurende de wettelijke perioden bewaard in een speciale archiefdatabase; aan het einde van deze perioden worden de persoonsgegevens van Leden ofwel verwijderd ofwel geanonimiseerd voor onderzoeks- en/of statistische doeleinden. 

De bewaartermijnen die door de Vennootschap worden toegepast, worden gedetailleerd beschreven in het Privacybeleid dat HIER toegankelijk is.

7.6: Ontvangers van de persoonsgegevens van het Lid

·  zijn voornamelijk bedoeld voor gebruik door de diensten van de Vennootschap;

·  kunnen op een beveiligde manier worden meegedeeld aan de entiteiten die de Partnermerken beheren, met name om de Leden in staat te stellen de in het kader van het Programma verkregen Voordelen bij de Merken te claimen of om te worden geïnformeerd over het aantal Loyaliteitspunten op hun Loyaliteitsaccount en met het oog op direct marketing zoals hierboven uitgelegd,

·  kunnen op een veilige manier worden doorgegeven aan de dienstverleners, leveranciers en onderaannemers, waarbij laatstgenoemden de gegevens uitsluitend gebruiken namens en in overeenstemming met de instructies van de Vennootschap en binnen het strikte kader van de uitvoering van de diensten die door de Vennootschap aan Leden worden verleend;

·  worden door de Vennootschap niet doorgegeven aan externe Partners. Deze laatste verzamelen enkel persoonsgegevens over het Lid indien deze beslist om gebruik te maken van de Voordelen en/of Beloningen toegekend in het kader van het Programma en geldig bij een externe Partner. Deze verzameling en verwerking van de persoonsgegevens van het Lid vindt daarom plaats in het kader van een transactie die losstaat van dit Programma, uitsluitend tussen de externe Partner en het Lid, en is daarom uitsluitend onderworpen aan het toepasselijke vertrouwelijkheidsbeleid van de externe Partner, die het Lid moet raadplegen;

·  worden opgeslagen met behulp van alle passende fysieke, technische en organisatorische maatregelen om hun veiligheid en vertrouwelijkheid te waarborgen, in het bijzonder met het oog op de bescherming tegen verlies, onopzettelijke vernietiging, wijziging en ongeoorloofde toegang;

·  kunnen veilig worden doorgegeven aan derden om fraude en, meer in het algemeen, alle strafrechtelijk verwerpelijke activiteiten te bestrijden, of om te reageren op een bevel van de gerechtelijke of administratieve autoriteiten;

·  worden opgeslagen in Frankrijk, maar kunnen ook worden overgedragen aan serviceproviders of andere onderaannemers in een land buiten de Europese Unie. Dit type overdracht van persoonsgegevens wordt uitgevoerd op grond van en in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving, indien van toepassing de adequaatheidsbesluiten van de Europese Commissie  en binnen een contractueel kader waarin de voorwaarden voor interventie en beveiliging van de dienstverleners zijn vastgelegd. In het bijzonder voor derde landen die niet door de Europese Commissie zijn erkend als landen die een passend beschermingsniveau voor persoonsgegevens bieden, is het contractuele kader dat met de genoemde dienstverleners en onderaannemers is ingesteld, gebaseerd op de modelcontractbepalingen die door de Europese Commissie zijn gepubliceerd (referentie 2021/914). Dit contractuele kader wordt waar nodig versterkt door technische en organisatorische maatregelen om een passend beschermingsniveau voor de verwerkte persoonsgegevens te waarborgen. Voor meer details over de contractuele garanties die zijn ingesteld in verband met de overdracht van persoonsgegevens, kunt u contact met ons opnemen via de contactgegevens die in artikel 7.7 hieronder worden vermeld. 

7.7: Rechten van de Leden

In overeenstemming met de gegevensbeschermingswetgeving hebben Leden te allen tijde het recht om hun gegevens in te zien, te rectificeren, te wissen en over te dragen, evenals het recht om de verwerking van hun persoonsgegevens te beperken en hiertegen bezwaar te maken.  

Per post: Service Client MORGAN, ZAC de La Moinerie, 10, impasse du Grand Jardin 35400 SAINT-MALO", (Frankrijk)

• Per contactformulier naar de klantenservice Hier.

• Per e-mail: dpo@morgan.fr

Leden kunnen ook te allen tijde bezwaar maken tegen direct marketing, of hun toestemming intrekken, door gebruik te maken van de link die voor dit doel is opgenomen aan het einde van de e-mail die met nieuwsbrieven of andere commerciële mededelingen wordt verstuurd, of via de klantenruimte van het Lid of door dit rechtstreeks aan te geven in een van de Vestigingen die deelnemen aan het Programma. 

 

Voor andere verwerkingen waarvoor de uitdrukkelijke toestemming van de Leden is gevraagd, hebben de Leden het recht om hun toestemming te allen tijde in te trekken onder dezelfde voorwaarden als hierboven uiteengezet. 

 

Het Lid wordt hierbij geïnformeerd dat door het weigeren van het ontvangen van mededelingen met betrekking tot het Programma, het Lid erkent en aanvaardt dat zij niet of niet langer geïnformeerd zal worden over het verkrijgen van Beloningen en/of Voordelen met betrekking tot het Programma, en erkent dat zij navraag moet doen bij een van de Vestigingen (inclusief in haar Klantenzone) om te weten te komen of zij al dan niet recht heeft op Beloningen en/of Voordelen. In een dergelijk geval erkent en stemt het Lid ermee in om de Vennootschap te vrijwaren van enige aansprakelijkheid in het geval dat zij haar recht op Beloning(en) en/of Voordeel(en) niet kan doen gelden. 
 

 

Tot slot heeft elk Lid het recht om een klacht in te dienen bij de bevoegde toezichthoudende autoriteit als het Lid van mening is dat de Vennootschap haar persoonsgegevens ongepast gebruikt. 

 

Voor meer informatie over de bescherming van uw persoonsgegevens kunt u het Privacybeleid raadplegen.  

10. AANVAARDING VAN DE ALGEMENE GEBRUIKSVOORWAARDEN VAN HET PROGRAMMA EN DE TOEPASSELIJKE WETGEVING

Toegang tot het Programma houdt in dat de Leden deze algemene gebruiksvoorwaarden zonder voorbehoud aanvaarden. Deze algemene voorwaarden hebben voorrang op alle voorgaande documenten en/of programma's. In geval van een geschil tussen een Lid en de Vennootschap met betrekking tot het Programma, verbinden de partijen zich ertoe voorrang te geven aan het zoeken naar een minnelijke schikking.

De Franse wet is van toepassing. Het Lid geniet ook de bescherming van het dwingende recht van het land van haar gebruikelijke verblijfplaats.